W jaki sposób regenerujemy koła dwumasowe?
Podobnie jak każdy podzespół trafiający do naszego zakładu centralnego, tak i w przypadku kół dwumasowych stosujemy ściśle określone procedury diagnostyczne i naprawcze. W przypadku koła dwumasowego wszystko zaczyna się od wykonania inspekcji wizualnej każdej trafiającej do nas dwumasy. Ma to na celu określenie, czy zużycie koła dwumasowego jest skutkiem normalnej jego eksploatacji, czy też może element ten pochodzi z auta powypadkowego. W tym momencie interesuje nas szczególnie obudowa, a także to, czy nie jest ona uszkodzona w sposób mechaniczny, czy nie jest pęknięta, czy też nie posiada jakichkolwiek innych śladów uszkodzeń dyskwalifikujących ją z dalszych procesów technologicznych. Kolejny etap regeneracji dwumasy oznacza rozłożenie tego podzespołu na czynniki pierwsze.
Następny etap wiąże się z wymianą wszystkich elementów znajdujących się we wnętrzu koła dwumasowego. Są to w szczególności sprężyny łukowe odpowiedzialne za tłumienie drgań skrętnych, a także szereg innych elementów, chociażby ułożyskowanie dwumasy i ślizgi, a także specjalny smar znajdujący się we wnętrzu koła. Tak na dobrą sprawę ze starego koła dwumasowego pozostanie jedynie obudowa. Wszystkie natomiast elementy pracujące w środku z uwagi na ich zużycie i zjawisko starzenia się materiału są wymienione na komponenty fabrycznie nowe, pochodzące od renomowanych wytwórców znanych w branży. Kolejny krok wiąże się ze złożeniem koła dwumasowego w całość i wykonaniem jego wyważenia. Dopiero po tym etapie koło dwumasowe otrzymuje gwarancję i po przejściu wszystkich testów jest odsyłane odbiorcy. Oczywiście tak przedstawiona regeneracja koła dwumasowego to bardzo duże uproszczenie realizowanych przez nas czynności, ponieważ wykonujemy jeszcze szereg innych zabiegów w trakcie trwania tych operacji, a jest to chociażby piaskowanie i zabezpieczenie antykorozyjne obudowy koła dwumasowego, a także szlif powierzchni ciernej. Elementy te są również przez nas realizowane.
Po wszystkich skończonych pracach zregenerowane koło dwumasowe wygląda jak podzespół fabrycznie nowy i co ważniejsze, ma dokładnie takie same parametry techniczne i sprawność użytkową. Przeciętne przebiegi uzyskiwane przez zregenerowane w naszym zakładzie koła dwumasowe to przebieg zbliżony do żywotności podzespołów fabrycznie nowych montowanych w samochodzie w momencie jego produkcji. Biorąc pod uwagę chociażby ten właśnie argument warto jest pamiętać o tym, że regeneracja dwumasy jest znacznie tańsza, niż kupno części fabrycznie nowej, a finalnie uzyskany efekt w postaci przywrócenia żywotności i pełnej sprawności dwumasie jest zawsze uzyskiwany.