Jak przebiega proces regeneracji konwertera?
Wszystkie trafiające do naszego zakładu podzespoły bez względu na ich rodzaj i kondycję techniczną są poddawane dokładnie takim samym procedurom. W przypadku konwertera pierwszą realizowaną czynnością jest kontrola stanu technicznego tego podzespołu i ocena, czy rzeczywiście jego zregenerowanie będzie konieczne. Gdy dojdziemy do wniosku, że kondycja konwertera wymaga jego naprawy, to podzespół ten jest rozkładany na czynniki pierwsze. We wnętrzu konwertera znajdują się elementy łożyskujące, cierne, a także specjalnie wyprofilowane łopatki mające za zadanie wprawiać czynnik roboczy w ruch. Wszystkie te elementy podczas naszych prac są poddawane inspekcji i w razie takiej konieczności wymianie na komponenty fabrycznie nowe.
Kolejnym elementem jest precyzyjne złożenie konwertera i zespawanie jego obudowy na specjalnym automacie spawalniczym. Ponieważ konwerter pracuje w warunkach wysokiego ciśnienia, dlatego następnym etapem jest kontrola szczelności obudowy. Gdy ten zabieg zostanie zrealizowany pomyślnie, to konwerter w dalszej części podlega wyważeniu. Wiąże się to z tym, że sprzęgło hydrokinetyczne podczas swojej pracy wykonuje ruch obrotowy i nierównomierności w rozłożeniu masy mogłyby doprowadzić do jego uszkodzenia. Następnym etapem jest zabezpieczenie antykorozyjne sprzęgła hydrokinetycznego. Finalnym etapem jest wykonanie ostatecznych testów diagnostycznych w celu odpowiedzi na pytanie, czy regeneracja konwertera, czyli sprzęgła hydrokinetycznego została wykonana w sposób właściwy i prawidłowy.
Gdy konwerter przejdzie pomyślnie wszystkie testy otrzymuje gwarancję i może być przekazany odbiorcy. Przedstawione powyżej pracę regeneracyjne to oczywiście duży skrót i uproszczenie realizowanych przez nas działań, gdyż w rzeczywistości wykonujemy jeszcze kilka dodatkowych czynności w przypadku każdego konwertera. Finalnie odbiorca otrzymuje podzespół o pełnych walorach użytkowych i technicznych, a żywotność takiego konwertera z całą pewnością będzie zbliżona do żywotności podzespołu fabrycznie nowego montowanego w samochodzie w chwili jego produkcji.